Kan een eik opgroeien in een bloempot?

Ik heb een jonge eik uitgegraven uit de tuin en in een bloempot gezet. Hij is 10 cm hoog maar lijkt niet meer verder te groeien. Ik wil hem graag in een bloempot houden en laten groeien.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Flora
8.4K

Antwoorden (2)

Welke kleine bomen kunnen in een pot
Appelbomen, Malus domestica
Amandelboompje, Prunus triloba
Beuk, Fagus sylvatica
Blauweregen, Wisteria sinensis (op stam)
Den, Pinus sylvestris
Dwergkers, Prunus avium
Liguster, Ligustrum ovalifolium
Olijf, Olea europaea
Krentenboompje, Amelanchier lamarckii
Portugese laurier, Prunus lusitanica
Sierpeer, Pyrus salicifolia ‘Pendula’
Wilg, Salix integra ‘Hakuro-nishiki’

De eik staat hier niet tussen,waarschijnlijk dus een onmogelijke opdracht.Je zou eventueel nog kunnen proberen met een grotere pot,maar dan nog zal de groei beperkt blijven.
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
@fremar
Je begint ook met: "Welke KLEINE bomen kunnen in een pot"
De eik is over het algemeen niet bepaald een 'kleine boom'. Wat je zegt klopt dus: een eik kan niet in een pot.
(+)
Mijn eikje groeit al 3 jaar in een bloembak. Het kan dus. Met die hete zomer van verleden jaar dacht ik dat hij dood was gegaan maar niets blijkt minder waar. Hij heeft nu heel veel blad. Maar het groter worden gaat bijzonder langzaam en ik denk ook dat een eik in een bloempot of bak nooit erg groot zal worden.