Hoe lang duurt het voordat geplante lelietjes-van-dalen boven de grond komen?

Ik heb zo'n 4 weken geleden vele lelietjes-van-Dalen-wortelstokjes geplant op een schaduwrijke plek wat stond op de varpakking. Alleen vroeg in de ochtend komt daar wat zon. Ik heb ze geregeld besproeid wat moest. Maar eris nog geen een boven degrond gekomen...ik heb de moed al wat opgegeven...of is ernog hoop?

4 jaar geleden
in: Flora
1.6K
Z512099
4 jaar geleden
De plaats waar de lelietjes van daelen geplant werden is juist, binnenkort komen ze boven de grond, nog wat geduld, beperk of stop het water geven, van teveel kunnen de wortelstokjes gaan rotten.
Inekez1
4 jaar geleden
Als je twijfelt of ze het wel zijn gaan doen (het is wel erg droog geweest afgelopen weken!) graaf je er gewoon voorzichtig even een paar op. Zit de groei er in, maar nog onder de grond, dan plant je ze gewoon weer terug.
misslobe
4 jaar geleden
Helaas, het is niets geworden, maar ze zijn ook niet verrot ofzo. Ik denk dat ik zegewoon in water ga zetten, kijken wat er van komt... nog iemand andere tips?

Antwoorden (2)

Ze horen nu in bloei te staan!! Heb je ze wel water gegeven toen het zo droog een zeer warm was ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
misslobe
4 jaar geleden
Ja hoor elke avond met de sproeier erover.
Het eerste jaar brengt een nieuw geplante wortelstok helemaal geen bloemtrosje voort. Dat gebeurt op zijn vroegst in het tweede jaar. Je hebt nu een plantkiem en pas volgend jaar of over twee jaar een bloeikiem.
Amadea