Hoe verwijder je een paardenbloem?

Ik heb tuingereedschap om paardenbloemen te verwijderen, maar dan ben ik per bloem 5 minuten bezig. Aangezien mijn tuin 1000 m2 is, wordt dat een langdurige bezigheid. Is er een snellere manier?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
2.2K
Rieneke1
5 jaar geleden
Erg waardevolle bloem voor bijen. Ik zou ze daarom laten bloeien maar voor de zaadvorming wegplukken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank je, Rieneke, maar mijn tuin staat verder al bomvol met bij-vriendelijke planten. Een kersenboom, een appelboom, druiven en heel veel munt (daar zijn ze helemaal gek op).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Laat de bijen leven! Laat de bloemen alsublieft staan!

Antwoorden (3)

Wanneer het gazon vol zit met paardenbloemen kunt je kiezen voor een bestrijdingsmiddel voor tweezaadlobbigen waarmee je de paardenbloem te lijf gaat. Let er wel op dat het bestrijdingsmiddels biologisch afbreekbaar is. Anders beschadigt je de tuin nog meer.
5 jaar geleden
Wat ik heb gedaan bij zo'n grote oppervlakte.. constant maaien.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Beste Redhouse,
Dank voor het antwoord. We hebben zelfs een robotmaaier. Die haalt keurig alles weg, maar 's middags staan er weer 40.
Neem een groot stevig mes. Steek hem schuin , direct achter de plant in de grond. Trek het mes nu in een bochtje naar je toe. Nu is de penwortel een stukje onder de grond afgesneden, meestal is dat voldoende. per plant is dat 2 a 3 seconde werk
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank, ik ga het proberen!