Hebben rozen echt een betekenis?

Overal op internet vind je dat het aantal rozen gelijk staat aan een betekenis, is dit echt zo?

5 jaar geleden
in: Flora
1.4K
SimonV
5 jaar geleden
Je vraagt naar de betekenis van het geven van het aantal rozen. Wereldwijd heeft dit een betekenis. Maar alleen voor de mensen die hiervan op de hoogte zijn…
Ik denk niet dat veel mensen weten dat ze bijvoorbeeld bij 12 rozen eigenlijk een huwelijksaanzoek krijgen.
https://www.serenataflowers.com/pollennation/meaning-roses-1-to-100-roses/
http://www.maanabloemen.nl/boeketten/betekenis-aantal-rozen-geven

Antwoorden (2)

Nee rozen hebben géén betekenis.
Niet in algemene zin.
Je kunt de betekenis er aan geven die je maar wilt.
5 jaar geleden
Rozen in het algemeen: liefde en vreugde.
Rode rozen: intense liefde en/of hartstocht.
Gele rozen: huwelijksliefde (bij bijv. zilveren bruiloft).
Witte rozen: waardering.
Pioenrozen: schaamte.
Bron: Hoe hoort het eigenlijk? Uitg. Becht.
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Leuk zo'n tabelletje.
Maar *echt* een betekenis hebben ze dus niet.
Een roos is een roos is een roos.
Gewoon het voortplantingsorgaan van een bepaalde plant.
Een plant die niet speciaal voor mensen is ontworpen.
(Min is niet van mij).
SentWierda
5 jaar geleden
Als je jarig bent, dan denk je er toch anders over. Je zult maar narcissen of cactussen krijgen...