Kunnen bomen (wat ze normaliter zijn) ook struiken worden?

Een boom onderscheid zich van een struik doordat ze niet onmiddellijk vertakkingen vertoont vanaf de grond maar een grotere langere stam hebben en dat ze niet hoger zijn dan 8 meter.
Normaliter is een eik een boom. Maar kan deze door allerlei omstandigheden natuurlijk dan wel menselijk zo groeien dat het voldoet aan definitie van een struik of zijn zij dusdanig genetisch geprogrammeerd dat ze wel een boom móeten worden.....?

5 jaar geleden
in: Flora
1K
Z512099
5 jaar geleden
Hoezo niet hoger dan 8 meter?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Al heb ik het feit even genegeerd bij het beantwoorden van de vraag. (Iets met zout en slakken:-)

Antwoorden (1)

Nee dat kan niet !

De definitie die jij noemt heeft betrekking op de soort als geheel.
Niet op een eventueel verminkt individu.