Wat zijn deze groene insecten op mijn buxus (zie foto's)?

Mijn buxus zit vol met kleine groene insecten van 2 a 3 mm (zie foto's). Wat zijn dit voor insecten? En hoe kan ik deze bestrijden?
Alvast bedankt.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
2.3K

Antwoorden (2)

Moeilijk te zien maar mogelijks deze:De buxus-bladvlo
Bestrijding:Chemisch: men spuit begin april vóór de echte aanval van de bladvlo met een produkt op basis van Imidacloprid. De aantasting kan men zien aan de lepelvormige omkrulling van de bladeren.
Biologisch: bij het zien van de eerste jonge opgerolde takjes ze onmiddellijk wegsnoeien en meegeven met de GFT-container.
5 jaar geleden
Het zijn geen insecten, maar rupsen poepjes.
Er zit dan de rupsen van de Buxus mot in je struikjes.
En die vreten in korte tijd alles kaal.
Rupsen kan je er uit spuiten met een hogedrukspuit.
Maar zullen blijven terug komen.