Wat voor plant is dit?

En is hij giftig voor katten? Mogelijk heeft onze kat hiervan gegeten

Picture for question
5 jaar geleden
in: Flora
1.6K
loginabcde
5 jaar geleden
Volgens mij gaat het om de wit roze
Amadea
5 jaar geleden
De gele is een Calandiva.

Antwoorden (1)

De wit-roze plant is een begonia, en dan waarschijnlijk de soort Boliviensis Bonaparte White Blush.

Op http://www.buitenlevengevoel.nl/giftige-planten-voor-dieren/ lees ik dat van begonia's de hele plant voor honden en katten giftig is (maar het meest giftig zijn de wortels).
Het kan ook een Begonia Boliviensis Bossa Nova White F1 Hybrid zijn.
Toegevoegd op 13 juli 2018 12:04: tekst
Amadea