Gras bloeit in aren. Tijdens de bloei komt het (mannelijke) stuifmeel op de vrouwelijke bloesem (veel hooikoorts-patiënten weten wel wanneer), en na de bevruchting groeit de bloem uit tot zaad. Net als bij andere planten. Het is dan alleen nog zaak het zaad te verzamelen. In de natuur wordt het zaad verspreid door de wind en/of vogels en insecten. Ook grotere dien nemen vaak graszaad mee in hun vacht.
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zie ook antwoord van "meer"

boeren verbouwen graszaad net als granen, het wordt op percelen gezaaid, en vlak voordat het helemaal rijp is, wordt het vaak in het zwad gemaaid, hiermee voorkom je dat een hagelbui het zaad uit de aren hagelt. in het zwad rijpt het dan gelijkmatig af, en met droog weer wordt het met een combine gedorst.
daarna wordt het verder gedroogd en aan de zaad veredelaar geleverd die het mengt met andere rassen, en er graszaad mengsels voor gazon, voetbalvelden of bv weide van maakt. Dit zijn de zakken zaad die je in bouwmarkten en bv Welkoop ziet liggen
eerste zin moet zijn; zie ook antwoord van jc54
Toegevoegd op 16 juni 2018 20:54: tekst