Hoe heet dit onkruid en wat kun je er tegen doen?

Het groeit zeer snel en wordt ongeveer 30 cm hoog.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Flora
2.3K

Antwoorden (3)

Dit moet paardenstaart zijn, lastig om weg te kregen, een stukje uit de link:

“Bestrijden is zeer moeilijk door de grote hoeveelheden energievoorraad in de ondergrondse wortelstokken. Grote groepen kunt u zeker doen afnemen door ze systematisch uit te putten. Als ze bovengronds komen om nieuwe energie op te doen, moeten deze steeds weer worden dood gespoten of afgehakt. Zo kan de plant geen nieuwe ondergrondse voedselreserves in de wortelstok opslaan. Hierdoor zal de plant na verloop van tijd niet genoeg energie meer over hebben om nog nieuwe takken te kunnen vormen.”
Toegevoegd op 16 mei 2018 13:31: bron
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Moet worden dood gespoten? Welja, pak de gifspuit er maar weer bij. Slecht advies.
Z512099
5 jaar geleden
Je hebt gelijk Rieneke, manueel verwijderen is beter dan met gif.
Heermoes of Paardenstaart. Alleen weg te krijgen door alle plantendelen te verwijderen. Oorzaak ligt vaak in dichtgeslagen ondergrond. Dus even tegeltjes verwijderen en dan plantdelen dus ook de wortels verwijderen. Ondergrond goed omzetten. Tegels daarna weglaten?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zoals gezegd is dit heermoes. Een plant die gedijt op arme grond. Deze plant is door de lange wortel in staat de nodige mineralen van grote diepte te halen, en werkt dus als bodemverrijker als je 'm na uitsteken laat liggen. Verwijder de plant, en de bodem zal steeds armer worden en dus steeds geschikter voor deze plant. In plaats van de plant te vuur en te zwaard te gaan bestrijden, kan je dus beter de oorzaak wegnemen en de bodem verrijken. Een laag goede compost zal al veel schelen, en er zijn middelen te koop om de mineralenbalans in je tuin een oppepper te geven. Werk met de natuur mee in plaats van er tegenin.