dat ligt eraan waar je zoekt. in een parkeergarage heb je minder kans dan op een klavertje vier kwekerij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die kans is heel klein: Afhankelijk van onder andere de bodemsamenstelling en de vervuiling van de ondergrond wordt het voorkomen van klavertje vier (een zeldzame mutatie van een klaver) geschat tussen 0,01% en 0,1%...
als er dus maar zo weinig zijn is de kans dat jij er een vindt nog veel kleiner natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
50 procent, je vindt hem wel of niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond er heel veel in een bloemenpers, gevonden op de rommelmarkt.
Dat ding zat helemaal vol met gedroogde klavertjes vier.
Het is namelijk wel zo, als je er eentje vind dan staat het er vol mee. Ik heb ze zelf ooit vroeger bij ons achter het schuurtje gevonden, ook een heleboel bij elkaar. Waarschijnlijk zaait het zich uit of groeit het uit via de wortels, dat weet ik niet. Pluizen in een veld met klavers 3 heeft dus weinig nut, dan kijk je dus gewoon om de halve meter zeg maar.
Ook denk ik dat het een soort speling in de natuur is dus opzich is de kans niet groot.
Daarom "brengen"ze dus veel geluk volgens de legende omdat ze zo zeldzaam zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar Ierland gaat, vind je hem overal hij zit daar in de vlag en alle souvenirs hebben het kenmerk van een klavertje vier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vorig jaar een klavertje 4 plantje gekocht bij een tuin zaak. Dus bij mijn vijvertje ook dit jaar veel klavertjes 4.....dus mocht je in de buurt zijn, hier zijn ze te vinden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klavertje 4 kun je gewoon bij een tuincentrum kopen..
als je hem zelf wilt vinden is dit het beste om dit bij een groot grasveld bij een vijver te doen..daar staan ook vaak die kleine magrietjes en boterbloemen..daar heb ik ze tenminste weleens gevonden :-)
of hier op goede vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.appieenopa.nl/spel/klavertje1.html
En spel hoef je niet eens je huis uit om te zoeken.

En daar vind je er gegarandeerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geheel afhankelijk van de plek,waar je het denkt te vinden. Als je je naar een grasveld begeeft waar klavertjes tussen het gras groeien loop je de meeste kans er één te vonden! Maar zelfs als je heel doelbewust zoekt,geef ik niet meer kans dan 1 op de 10000.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans is 100%, gewoon wat langer door blijven zoeken. Natuurlijk is de kans dat je een willekeurig klavertje plukt en dit een klavertje vier is nihil.

Zelf heb ik er vroeger heel veel gevonden, misschien wel een stuk of 100 door de jaren heen, ook klavertjes 5 en 1 van 6. Op de 1 of andere manier had ik oog voor de bosjes waar ze voor komen. Dit waren veelal jonge bosjes, omdat klavertjes 4 niet lang overleven. Verder waren het vaak bosjes die "te snel" gegroeid waren, dus op vruchtbare grond stonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je heel veel geluk hebt, dan vind je een klavertje vier…