Thuis wiet kweken (LEGAAL), geldt het maximum per persoon? En is er speciale voeding nodig?

Ik had hier een paar vragen over.
Mag je per volwassene thuis 5 planten hebben? Dus bijvoorbeeld hier zijn 3 volwassenen, en dan mag je 15 planten hebben? Of is het max. aantal 5 planten per (gebouw waar gekweekt wordt)?

Verder, moeten de planten écht de speciale voeding krijgen? (Bij het water in)? Of mag het ook gewoon ''normaal'' water zijn?

Dit wil ik verder doen onder een zelfgebouwd (wat dan nog gaat gebeuren) elektriciteit regelaar( niks wordt afgetapt), en een TL lamp (wat volgens mij niet onder speciaal apparatuur valt) OF een HPS (dacht dat ze zo heette) 400 w kweeklamp of een philips son-t kweeklamp.

Volgens mij zat hier een max. van 5 planten aan, maar wou het toch nog vragen.. maar ik denk dat ik aangezien de prijs van dat soort zaden, toch niet meer dan 5 neem..

Groetjes & fijne feestdagen!

b.v.d

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wacht nog even met wiet kweken, ik zoek eerst een makkelijkere plant, Salvia bijvoorbeeld of iets in die richting..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Flora
14K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zelf weet ik niet heel veel over het kweken zelf, maar zag toevallig in https://www.kupino.nl/folders/praxis dat er veel handige tuin materialen in de aanbieding zijn, misschien handig ter inspiratie of antwoord? Kijk eens rond zou ik zeggen !

Het beste antwoord

je mag maar idd 5 planten in bezit hebben...
bij 6 of meer word t gezien als een kwekerij en beland je in grote problemen...je kan je huis worden uitgezet..e.d

Toegevoegd na 1 minuut:
handige site voor je...

http://www.wietkweken.com/

fijne kerst...

Toegevoegd na 29 minuten:
Voor iedereen die denkt dat het zelf kweken van cannabis ongeoorloofd is: Het mag wel. In Nederland is diverse malen politie en justitie op de vingers getikt als zij een thuiskweker met 5 of minder planten benadeelden door de oogst in beslag te nemen. Gedogen betekent toestaan.

Voorwaarden
Er zijn enige voorwaarden verbonden aan het zelf kweken van wiet. De eerste is dat je geen lamp mag gebruiken. Dat betekent dat de wiet minder goed groeit. De wiet wordt minder sterk en de opbrengst per top is lager. Voor commerciële kwekers is het niet interessant om op deze manier wiet te verbouwen. De tweede voorwaarde is dat de wiet geen overlast mag veroorzaken. Wietplanten kunnen sterk ruiken. Deze geur wordt door sommige mensen als overlast ervaren. Sterk riekende planten kunnen een reden zijn om de planten te moeten snoeien..
lees t verder verslag even...
.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt, dan is dat alweer beantwoord..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm ik zie toch 2 minnetjes.. wat is er fout?
Rieneke1
13 jaar geleden
geen min van mij, maar je mag dus geen weedplanten in huis hebben, zoals marion zegt.
zie mijn antwoord.

Andere antwoorden (2)

5 planten in huis is het maximum. Overigens: Als de politie een inval doet ben je de planten wel kwijt.

Persoonlijk zou ik ze in de aarde zetten. Gaat ook goed.
http://www.wiettelerinjehuis.nl/hoe-werk-het/wat-is-strafbaar/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een wijdverbreid misverstand dat je 5 planten zou mogen hebben.
je mag geen enkele plant hebben, en bij ontdekking wordt alles afgevoerd en vernietigd.
wel is het zo dat bij 5 planten of minder, de zaak meestal geseponeerd word: de officier van justitie beslist dan vaak niet tot vervolging over te gaan.
toch is ook dit geen wet van meden en perzen: onlangs werd iemand met maar 1 enkele plant toch vervolgd, ivm het enorm hoge thc gehalte.