In de wetenschap wordt de theorie van Darwin het meest aangehangen. De mens is volgens deze theorie ontstaan door een geleidelijke ontwikkeling van de verschillende soorten in het dierenrijk. Diersoorten hebben zich aangepast aan hun omgeving. De best aangepaste diersoorten hebben de meeste overlevingskansen. Over een tijdsverloop van miljoenen jaren veranderden de soorten van uiterlijk. De mens zou afstammen van de apen of de mens en de aap hebben gemeenschappelijke voorouders. De mens is een intelligent wezen en deze intelligentie maakt dat hij grotere overlevingskansen had ten opzichte van andere levensvormen. Daarom is de mens een succesvolle levensvorm en kon hij zich over de hele planeet aarde verspreiden.
fremar
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Maar qua succes valt het in het niet tegen het succes van de insecten.