Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beneden welke leeftijd is een zwangerschap mogelijk fysiek schadelijk voor een meisje?

En welke mogelijke complicaties bestaan er die boven die leeftijd aanzienlijk lager zijn?
Indien mogelijk graag ook een bron vermelding.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Meisjes jonger dan tien jaar. Met andere woorden: een kind dat zelfs een kind verwacht .Bij deze zeer jonge meisjes zal de zwangerschap vaak niet goed aflopen als er niet medisch wordt ingegrepen. Hun lichaampje is gewoonweg niet voldoende ontwikkeld om een zwangerschap en/of een bevalling aan te kunnen.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel voor het antwoord. Ik vraag me af waarom de natuur de mogelijkheid tot zwangerschap op heel jonge leeftijd heeft gemaakt terwijl het vaak fysiek toch niet goed gaat op die leeftijd. Nou ja, er zijn wel meer vreemde onlogische ontwerpen in de natuur. Ik denk bijvoorbeeld vaak aan de keel, waar slokdarm en luchtpijp vlak naast elkaar zitten zodat iemand wel eens stikt door iets dat in de luchtpijp terecht komt. De schepping is niet volmaakt...ik had het beter gedaan :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding