Is er een maximale leeftijd voor het menselijk lichaam?

In het theoretische geval dat je geheel gezond blijft, is er dan een leeftijd waarop vitale organen simpelweg versleten zijn?
Ik bedoel dan zonder experimentele technieken als stamcel injectie en dergelijken waardoor in theorie veroudering geheel terug zou kunnen worden gedrongen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
paulus811
6 jaar geleden
Door de celdeling zou iedereen op een gegeven moment kanker krijgen, mits men door een andere oorzaak eerder overlijdt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Telomeren Google dat eens Succes

Het beste antwoord

Zonder ziektes is de maximumleeftijd die je kan bereiken op dit moment ongeveer 120 jaar.
Deze grens is een bijproduct van genetische processen die betrokken zijn bij ontwikkeling, groei en voortplanting. Deze processen leveren schade op. Die schade wordt voortdurend gerepareerd door ons lichaam, maar die reparatiemechanismen zijn beperkt. En dat bepaalt hoe oud we worden.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor het duidelijke antwoord

Andere antwoorden (1)

120 jaar is ook het Bijbelse antwoord. In het Oude Testament stond dit al geachreven

Toegevoegd na 1 minuut:
Genesis hoofdstuk 6.