Welk insect is dit?

In een huis in verbouwing, kom ik de laatste tijd dit insect tegen (in 1 kamer van 10m2). Het is begonnen met een 12-tal tegelijk, lagen allemaal op hun rug op de grond. Sommige bewogen nog een beetje, maar de meeste lagen roerloos. Deze heb ik opgeruimd. De weken nadien heb ik er nog enkele gevonden. Veel eten of drinken zullen ze er niet vinden, want het huis is onbewoond en in verbouwing, maar wel steeds opgeruimd (geen kruimels of etensresten). Ik heb ook geen idee van waar ze zouden komen, het huis is winddicht. Mogelijk is er wel nog een kiertje aan een plat dak die van buitenaf nog moet worden afgewerkt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Mogelijk is dit een zwarte meeltor.
Zij hebben de reputatie om veel voor te komen in huizen.

Zie wikipedia. Meeltor
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Lijkt sprekend
https://www.anticimex.com/nl-NL/ongedierte/kruipende-insecten/meeltor-bestrijden/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad. Dit moet haast wel een meeltor zijn. Het is iig geen tapijtkever. Die zijn ronder en hebben vlekjes, ook zou je dan waarschijnlijk de larven van de tapijtkever vinden (een soort rupsjes)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de reactie, het lijkt er inderdaad heel erg op! Nu nog proberen te achterhalen hoe het is binnen geraakt, en hoe dit te verhinderen... (er is daar namelijk geen eten te vinden, dus het blijft toch een mysterie)