Welke kant draait de dansers nou eigenlijk om?

linksom of rechtsom?
en weet je het zeker?

linksom of rechtsom?
en weet je het zeker?
klik op de foto voor de animated gif

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Het beste antwoord

Zie je de danseres rechtsom draaien dan denk je primailr met je rechter hersenhelft, je bent een creatieve denker veel tijd door brengen met philosofische vraagstukken

Zie je de danseres linksom draaien dan denk je primair met je linker hersenhelft, dat betekent een logisch denker. Je kan genieten van mathematische concepten, wetenschap en ben uiterst pragmatisch van handelen.

Als je de danseres afwisselend beide kanten uit ziet draaien dan ben je gewoon GENIAAL

Als je de danseres niet ziet draien is het raadzaam eens bij de huis-arts langs te gaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Volgens mij kan het beide kanten op. Dit omdat je niet zeker weet hoever ze nog door gaat draaien.

Ik ben er echt voor gaan staan en ik kon het beide kanten op. Alleen kon ik niet ver meer doordraaien erna maar het is dus mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op de gif lijkt het me dat ze rechtsom draait. Eigenlijk draait ze niet en is het gewoon een afbeelding die ze laten draaien zoals een poppetje dat je bij tekenen gebruikte op school.
Rechtsom.
Ik weet het zeker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rechtsom, ze draait met de klok mee. Als het niet zo is graag het juiste antwoord dan wel even vermelden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is nog een andere verklaring die stelt dat het helemaal niets met hersenhelften te maken heeft, maar alles met een optische illusie. De danseres beweegt namelijk niet, het is een tweedimensionaal plaatje dat door onze hersenen voor het gemak als driedimensionaal wordt gezien omdat de tweede dimensie voor ons nu eenmaal geen betekenis heeft, onze wereld is immers driedimensionaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze maakt een salto
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze helt achterover alsof ze zo een flikflak gaat maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier is het uitgelegd, en ja, het heeft iets met de reactie snelheid van de hersenhelften te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je moet eens proberen om de middelste, beide kante op te laten draaien zoals jij dat wilt, tis me gelukt, probeer steeds als 't been verdwijnt achter de ander. op de heupen te letten. dan draait die ineens tegenovergesteld,
Het is niet voor niets dat de danseres als schaduw is afgebeeld. Je hersenen kunnen het daardoor op twee manieren interpreteren.

Ik kan ze beiden zien. Ze draait vooruit rechtsom of achteruit linksom.
Je kunt ze niet tegelijk zien, maar wel afwisselend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha das toch wel heel apart! eerst draaide ze linksom en kon ik me echt niet voorstellen hoe je haar rechtsom kon zien draaien. heb me toen op haar voeten geconcentreerd en ineens draaide ze rechtsom en 'kreeg' ik haar niet meer linksom... echt wazig!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zeer zeker rechtsom
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allebei, hangt er maar vanaf hoe je kijkt :D
Dacht eerst alleen linksom, maar de tweede keer deed ze het rechtsom.
Toen knipperde ik met mijn ogen en wist ik het helemaal niet meer, het kan allebei de kanten op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allebei, hangt er maar vanaf hoe je kijkt :D
Dacht eerst alleen linksom, maar de tweede keer deed ze het rechtsom.
Toen knipperde ik met mijn ogen en wist ik het helemaal niet meer, het kan allebei de kanten op.