Waarom zijn er meer mannelijke rappers dan vrouwelijke rappers?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/muziek-radio/vraag/548604/mannelijke-dj-producers-vrouwelijke-dj Hier nog 1 in dezelfde serie, een ontzettend interessante vraag en toepasbaar in veel beroepen, maar vooral in artistieke.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel gek is dat, ik vroeg mij dat ook al af bij de autogarage, maar dan met monteurs/monteuses?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jongens krijgen van jongs af aan auto's en Lego om mee te spelen, hebben op hun 16 vaker een brommer dan meisjes, doen vaker wat met elektronica en technische dingen. Zouden we een cultureelproject opzetten waarin we dat heel erg de andere kant op sturen, wat zou je dan zien? (en dan bedoel niet een paar reclames: een slimme meid is op haar toekomst voorbereid, maar de jarenlange omgedraaide conditionering die dus al op 3-jarige leeftijd begint) Of wel zijn jongens echt technischer ingesteld, of drijft onze cultuur daar op aan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom zijn er meer juffen als meesters op de basisscholen? De wereld is niet zo geëmancipeert als sommige mensen het graag willen hebben. En dan zal ook nooit zo zijn omdat er altijd mannen in het klasieke mannen patroon vallen en vrouwen in het klasieke vrouwenpatroon. Is dat erg?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee. De vraag is echter wat de verklaring is, die probeer ik te geven. En soms is het niet wenselijk, jonge jongens zouden baat hebben bij soms een leraar voor de klas. Als men dus ontdekt wat mannen eerder (basisschool)leraar zou maken, zou men die kennis kunnen gebruiken om de ratio te verbeteren.

Het beste antwoord

Een leuke in de serie waarom zijn er meer mannelijke X-artiesten dan vrouwelijke X-artiesten? In dit geval is het wederom een mannelijk gedomineerde wereld met daarboven heel sterk een visie dat vrouwen minderwaardig zouden zijn.

Iets soortgelijks zie je in hardrock en dance ook veel mannelijk gedomineerd, (vrouwonvriendelijk minder, zeker bij dance aangezien daar amper tekst is), ook daar zie je hoe harder de stijl des te minder vrouwen, in sommige subculturen zie je amper vrouwen op feestjes of is de ratio vrouw-man laag.

Wellicht een parallel, zijn er ook niet veel meer mannelijke dichters dan vrouwelijke? (waarbij bij andere literatuur de ratio eerlijker verdeeld is)

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet enkel de industrie maar dus ook de fans zijn voornamelijk mannelijk, vrouwen zullen zelden de impact hebben laat staan geloofwaardig kunnen zijn in de thema's geuit, hoewel er uitzonderingen bestaan (Lil Kim, die bijvoorbeeld heel seksueel expliciet was).