Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is de batterij van mijn huawei ascend p7 ineens zo snel leeg?

ik heb een huawei ascend p7.
de batterij ging altijd met gemak 2 dagen mee (bij veel gebruik), maar is nu ineens na een halve dag leeg.
weet iemand waardoor dit komt? (ik ben al begonnen met niet meer in de nacht opladen en foto's verwijderen)
groet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
19.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een laatste optie is het vervangen van de batterij. De batterij van je telefoon verliest na enkele jaren namelijk langzaam de capaciteit. Het vervangen van een batterij is heel eenvoudig en kost maar 20 euro Bronnen:
- https://www.gsmbatterij.nl/batterijen/huawei/huawei-ascend-p7/batterij-huawei-ascend-p7-hb3543b4ebw.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

dit gebeurt meestal als je het apparaat gebruikt terwijl hij aan het opladen is, ook kan het gebeuren als je hem in de oplader doet terwijl de batterij nog niet helemaal leeg is, als dit niet de oorzaak is moet je kijken hoeveel ram je gebruikt, of bluetooth, wifi of openstaande programma's
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een accu heeft een levensduur. Dus het is normaal dat je accu het na verloop van tijd minder goed gaat doen. In het verleden was het inderdaad zo dat je niet tussentijds mocht opladen omdat dit niet goed was voor de accu.
Met de huidige accu's is dit echter niet meer het geval.
Naast dat een accu verouderd zijn de volgende zaken ook belangrijk:

- temperatuur: Accu's presteren minder in een koude omgeving. Daarnaast is een telefoon die teveel belast wordt vaak erg warm. Ook dat is niet goed.
- Gebruik een goede oplader. Een niet goede oplader zou teveel kunnen doorladen of de accu te snel opladen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
sommige apps vergen veel power van de accu. Heb je soms een app geïnstalleerd die constant actief blijft werken op de achtergrond?Dan moet je kijken bij de instelling van de apps of ze minder regelmatig hun werk doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding