hoe apps verwijderen van samsung galaxy s4?

Ik heb een samsung galaxy s4 sinds gisteren,
ik wil een paar apps wissen die ik nooit gebruik en er al opstonden van bij aankoop maar dit gaat blijkbaar niet
in deze link zeggen ze hoe : http://www.seniorweb.nl/tip/53211/tip-app-verwijderen-van-samsung-galaxy-s-toestellen
MAAR die verwijderd het dan niet effectief .. hij wist dan de updates ervan dus de app blijft er gewoon instaan ...... ??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (2)

Je gaat naar instellingen - applicaties - en dan de tab alles. Daar staan alle apps die op jouw telefoon staan. Je gaat dan naar de app die jij niet wilt hebben en klikt erop. Je ziet dan ofwel een vakje "wissen" ofwel een vakje "uitschakelen". Klik hierop en de app word ofwel verwijderd of niet meer geactiveerd, en komt dus niet meer in jouw applicatielijst voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat werkt met preinstalled apps niet zo.

Daarvoor dient u uw toestel te rooten.
Daardoor krijgt u meer rechten in uw toestel ( zie het als eh.... administrator in windows ).
Daarna installeerd u vanuit de playstore de app, root-uninstaller.
Met deze tool ( er zijn wel meerdere ) kunt u dergelijke zaken gewoon verwijderen.
Maar let hierbij wel op, even iets verkeerds verwijderen en het is gebeurt.....
Beter is om bepaalde apps gewoon te negeren of onzichtbaar te maken in de appdrawer.
Ik weet alleen niet of de touchwizz van uw samsung die optie heeft.
Maar dat is gauw genoeg achter te komen.
In de appdrawer tikt u op de optievenster en als daar tussen staat om apps te verbergen, dan ja.... dan heeft u de mogelijkheid om bepaalde apps te verbergen.
Vaak is dit beter dan domweg verwijderen.
Sommige "systeem"apps leunen aan andere apps, zodra u per ongeluk een verkeerde systeem app verwijdert dan kan dit als resultaat opleveren dat daardoor andere apps niet meer goed of helemaal niet meer werken.

Daarnaast is de ruimte die u vrij maakt nagenoeg nihil, nee niet nagenoeg, deze is nihil.
Immers de ruimte die zo'n preinstalled app inneemt zit in de rom zelf ( een soort systeem partitie ), als u daar iets uit verwijdert, dan wordt deze inderdaad vrijgemaakt.
Maar deze vrij gekregen ruimte kan niets worden gedaan, er kan niets worden geinstalleerd in die ruimte.

Waar u wel ruimte mee wint is de ruimte die zo'n app benut op je opslaggeheugen.
Immers deze kan gewoon verwijdert worden.
Zoals u zelf al vernomen heeft, de updates kunnen daar in tegen wel gewoon verwijdert worden daar deze buiten de eerder genoemde partitie worden (bij)geschreven en die ruimte kan daar in tegen dus wel weer benut worden.

Hoe je moet rooten?
http://www.mobileaks.nl/14560/samsung-galaxy-s4-gt-i9505-rooten-handleiding

Root uninstaller
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rootuninstaller.free&hl=nl

Succes