ik moet een duits mobiel nummer bellen, maar ik krijg telkens niet in gebruik. wat moet ik in toetsen ?

hoi,
ik moet een duits mobiel nummer bellen maar het werkt niet.
wat moet ik op mijn telefoon indrukken?

er staat eerst 0175-xxxxxxx
wat moet ik dan intikken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
145.2K

Antwoorden (2)

Je moet het internationaal toegangsnummer (00) en het landnummer van Duitsland (49) ingeven, gevolgd door het netnummer zonder 0. In plaats van het internationaal toegangsnummer mag je ook het plusteken gebruiken.

Dus 0049175...
(Of, in plaats van 00) +49175...

Toegevoegd na 2 minuten:
Tip: noteer al je contacten met volledig nummer in je mobiele telefoon.
Als je dus een Nederlands mobielnummer hebt als 06 12345678, dan sla je dit op als:

+31612345678

(31 is het landnummer van Nederland en '6' is het nummer voor mobiele telefoonnummers zonder de voorloopnul. Het 'plusje' staat voor het internationaal toegangsnummer, dat verschillend kan zijn, naargelang het land waarvandaan je belt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hartelijk bedankt voor het snelle antwoorden !
ben hier erg mee geholpen.
Cryofiel
10 jaar geleden
Correct en volledig, +.
Als je een Duits mobiel nummer wilt bellen, moet je beginnen met de landcode voor Duitsland, +49. Daarna voer je het mobiele nummer in zonder de eerste nul. Als je nog steeds problemen ondervindt, kan het zijn dat het nummer niet meer in gebruik is. Voor informatie over internationale belbundels, kun je terecht bij Zeker.com.