Hoe verwijder ik de 'overige bestanden' van mijn iphone?

Ik heb een 8gig iphone, niet heel veel ruimte dus in de eerste instantie. maar het grootste probleem is dat bijna 2gb ingenomen word door 'overige bestanden'. bestaat er een programma oid die uitzoekt of er belangrijke gegevens instaat, en overige 'rommel' verwijdert? Of is er een andere manier om dit op te ruimen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (4)

de geschiedenis van safari wissen en de cookies.. geschiedenis van youtube.. als het dan nog 2 gb is dan hoort het bij je besturingssysteem denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste manier is om je iPhone helemaal te restoren/herstellen. Dus via iTunes naar de iPhone te gaan en dan Summary > Restore (Overzicht > Herstellen).

Ik vond nog een andere methode op internet (zie link). Ik heb dit zelf nooit gedaan en kan niet garanderen dat dit werkt en/of geen ander problemen op levert.

Toegevoegd na 57 minuten:
Als de hoeveelheid overige data echt uit de hand gaat lopen, meer dan 1gb is bijna altijd corrupte data! Deze date ontstaat vaak als de synchronisatie niet goed wordt afgebroken. Helaas kun je dit makkelijk verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een vertaling nodig hebt moet je het maar even aangeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het is een vrij rigoureuze manier en zorgt niet altijd ervoor dat de ruimte vrij komt. De meeste ruimte wordt gewoon door de bestanden zelf ingenomen. Als je via de cloud je backup van bestanden regelt dan zet de restore ook wel bestanden terug. Maar dit hangt ook een beetje van de instellingen af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja herstellen zal niet heel veel helpen denk ik. Als ik mijn reserve kopie terugzet neem ik aan dat de overige bestanden net zo leuk weer teruggezrt worden? Die andere methode ga ik wel even proberen. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Herstellen helpt in zoverre dat tijdelijk geheugen en cache e.d. wel worden geleegd. Bij de backupinstellingen kan je aangeven welke bestanden worden gesynchroniseerd. Het kan dus zijn dat niet alles wordt teruggezet. Maar weten welke app veel data inneemt (van zichzelf of van de bestanden) is belangrijk om te weten bij geheugengebrek. Ik heb bijvoorbeeld Navigon erop staan en kan binnen de applicatie ervoor kiezen om maar éém land (kaart) te downloaden. Dat scheelt veel ruimte. Foto's en tekeningen kan je naar je PC halen en daarop bewaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessante discussie in de link. Ik ging er vanuit dat overige applicatiebesranden zijn, ik zal de proef eens op de som nemen.
De overige bestanden zijn bestanden die apps hebben opgeslagen. Dat kunnen saved games zijn (zijn vaak niet groot), maar kunnen ook tekeningen zijn (van tekenprogramma's), foto's (foto applicaties) gedownloade kaarten (navigatie), tijdelijke internetbestanden (safari),mailbestanden e.d.. Ze kunnen behoorlijk wat informatie innemen.

Om te kijken wat apps en de bestanden verbruiken kan je het beste op de iphone zelf kijken:

Ga naar Instellingen
Ga naar Algemeen
ga naar Gebruik

Onder opslag staat nu per App hoeveel data de app verbruikt. Als je doorklikt zie je hoeveel de documenten en gegevens bevatten.

Je kunt de bestanden natuurlijk alleen opschonen door de betreffende app te openen en de bestanden te verwijderen die je niet nodig hebt. Of door de app te verwijderen die het meest verbruikt.

In bijgaande afbeelding zie je bijvoorbeeld dat Iphoto 169 MB verbruikt, waarvan maar 18,4 MB aan bestanden. Op deze manier kan je redelijk goed bepalen waar opschonen de moeite loont.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt. Heb ik ook al bekeken. Zo nu en dan facebook verwijdert ondat die honderden mb's opvreet. Maar ook is het probleem niet. Heb een beetje in die lijst zitten kijken. Maar niet echt iets opvallends oid. Bedankt in ieder geval
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit zelf op 1 GB aan overige bestanden en dat is wel ongeveer de informatie die onder "documenten/gegevens staat (onderste afbeelding). Je zult bij geheugen tekort dan moeten kiezen welke apps je toelaat. Facebook staat bij mij op 60MB aan bestanden. Heb ik nog nooit verwijderd. Je kunt dan inderdaad wel de app verwijderen en opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan geen kwaad om hier ook wat van te verwijderen. Echter voor verkleinen van de hoeveelheid in Overige zal het niet veel uit maken. Data van apps wordt bijna allemaal onder het kopje Apps geplaatst. Als het overige deel te groot wordt zijn dit meestal corrupte bestanden! https://discussions.apple.com/thread/3418045?start=0&tstart=0
een soft riset is voldoende volgens mij