Mijn dochter heeft 5 maanden een iPhone 6s. Nu is het beeld ineens op zwart wit. Weet iemand hoe ze dit weer in kleur kan krijgen?

Ze heeft afgelopen week wel de nieuwe update uitgevoerd. Ik weet niet of het hiermee te maken heeft.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telefoons
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, het heeft met de update te maken :-)
dudemeister
6 jaar geleden
Wat kinderen nog wel eens willen nalaten, elke week even de Iphone geheel uit zetten en daarna weer gewoon aan.; Dit doet vaak wonderen, de telefoon 'reset; zich zelf gewoon even.
Het zou me niet verbaen als dat hier ook het geval is.

Antwoorden (1)

Met de update van iOS 10.3.2 kun je de gebruikers interface op "dark mode" zetten, en tevens is er een aanpassing om de GUI mee te laten kleuren met de kleur van je iPhone. Dus een zwarte GUI op een zwarte iPhone, en een normale GUI voor de witte iPhone. Het magische is dat Apple weet welke kleur jouw iPhone is na aanleiding van het serienummer/IMEI. Dus is het een eitje om de GUI na de update te matchen met de kleur van de iPhone...

Waarom is dat vraag jij je af, nou Apple kijkt een stukje verder in de toekomst dan de gemiddelde mens en met de komst van OLED in iPhone 8 is het uitzetten van de pixels(zwart) een batterij besparende maatregel. In iOS 11 gaat Apple dit idee nog verder doorzetten op andere onderdelen in de GUI, maar dat zit nog een beetje verstopt in de beta van 11, maar slimmerikkies hebben het alweer gevonden.

Meer info over Dark mode en hoe je het terug kan zetten vind je in de bron.