Waarom hebben telefoons antenne lijnen?

Ik zie dit vaker en ik vind het zelf niet mooi uitzien. Ik heb opgezocht hoe dit heet, moeten deze lelijke lijnen op de telefoon zitten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telefoons
3K
ronron1212
6 jaar geleden
Ik snap niet wat je bedoeld welke lijnen bedoel je met lijnen aan een telefoon?

Antwoorden (2)

Ja, dat is nodig, want die antenne lijnen zijn de antenne. En die antenne is nodig om contact te maken met de GSM mast en dus om te kunnen bellen...
6 jaar geleden
“Voor de iPhone-leken onder ons, het gaat over de twee horizontale lijnen op de achterzijde van een iPhone 6 en 6S. Zowel boven- als onderaan lopen er een dunne plastieken lijntjes over het toestel. Wel, dankzij die strepen kan jouw smartphone connectie maken met het netwerk. Het zijn namelijk de antennes van je gsm.
Bij de oudere modellen zaten die antennes verborgen in de telefoon zelf. Maar de iPhone 6 en 6S hebben een metalen behuizing, wat de doorstroom van radiogolven in de weg staat. Daardoor zou het verzenden en ontvangen van informatie gehinderd kunnen worden. Door de antennes te omhullen met plastiek én ze aan de buitenkant van de gsm te plaatsen, wordt dat probleem dus opgelost.”
https://www.feeling.be/leven-in-balans/maatschappij/lijnen-op-achterkant-iphone-wel-degelijk-functie.html

“De prominent aanwezige antenne lijnen op de iPhone 6 kun je zien als een mooi stukje design, of als verschrikkelijk lelijk. Apple vindt blijkbaar dat laatste, want het bedrijf werkt aan een oplossing.
Het techbedrijf heeft namelijk een patent aangevraagd voor een ander soort materiaal voor de behuizing. Als de telefoon dit jasje krijgt aangemeten is het mogelijk om de antenne binnenin het toestel te verwerken zodat de buitenkant er naadloos uit zal zien. Apple zit al jaren met het antenne dilemma en verzon voor verschillende iPhones andere oplossingen.
Of Apple deze techniek al dit jaar (het is een bericht van twéé jaar geleden) wilt gaan gebruiken voor de iPhone 6S of dat we nog een jaar moeten wachten voor de iPhone 7 is niet bekend.”
https://www.apparata.nl/nieuws/apple-gaat-oplossing-zoeken-voor-antenne-lijnen-13486

Intussen blijkt de iPhone 7 de onvermijdelijke antenne met de daarbij horende isolerende antennelijntjes nog wat meer naar de randen van de uiteinden van het toestel verplaatst te hebben. Echt onzichtbaar is dus nog niet gelukt.

Het zijn dus eigenlijk isolerende lijntjes, waardoor een klein deel van de behuizing als “geïntegreerde” antenne kan werken. Als je een metalen behuizing mooier vindt dan een van plastic, zit er nu eenmaal niets anders op dan de antenne toch echt ergens aan de buitenkant te maken.

De lijntjes zelf zijn beslist niet de antenne. Het gaat om het van de rest van de behuizing door de lijntjes geïsoleerde deel, dát is de antenne.

Toegevoegd na 3 minuten:
https://www.feeling.be/leven-in-balans/maatschappij/lijnen-op-achterkant-iphone-wel-degelijk-functie.html

Toegevoegd na 10 minuten:
De 1e bron zegt het eerst ook fout, maar herstelt dat nog op tijd.