Waarom heb ik slecht internet op mijn gsm?

Ik heb zonet een nieuwe Huawei Y6 II Compact gekocht. Ik heb hem een dag en ik heb geprobeerd op WiFi te gaan, het beveiligde netwerk van bij ons thuis. Nu is het een probleem dat hij meestal maar 2/5 streepjes heeft en dus zeer traag of niet werkt. Bij mij iPad en mijn vorige iPhone 4S werkte dit perfect, terwijl die iPhone 4S al redelijk oud was. Dus ik zou denken dat dat bij mijn gloednieuwe Huawei Y6 II Compact evengoed zou moeten werken. Dit is vervelend, want ik kan dus niet inloggen op google en geen apps installeren, omdat het internet nauwelijks werkt. Weet iemand waarom?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heeft die Huawei misschien maar 1 WiFi 'band' en de iPhone 2? Staat vast in de specs, 1 of twee waarden in GHz (gigaherz). Ik had een tablet met maar 1, en als het druk was op de ene 'band' kon die niet op de andere. Ik meen 2,4 resp 4,(?) gigaherz. Anders zou ik het niet weten. Instellingen allemaal bekenen, ook "geavanceerd"? Een Huawei met een zwakke Wifi, zwakker dan een veel oudere iPhone, het kan natuurlijk. Maar het zou mij verbazen. Dan ligt gevoeliger, en daardoor last van de buren, meer voor de hand. Hoe dan ook, suc6 bij het oplossen. Een 2e acces-point is de simpelste oplossing, daar kun je (bijna) elke oude Wifi router of repeater voor gebruiken. Liefst aangesloten met een kabel,, dus niet zelf ook draadloos (bij goedkope repeaters kost je dat een deel van de snelheid).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Weet je ook vreemd is,nu heb ik goed internet(wisselvallig, dat nog wel). Ik heb op google ingelogd via internet maar als ik via google app of op youtube wil inloggen (terwijl ik dacht dat youtube en google samenhoorden) moet ik een wachtwoord ingeven maar ik weet niet welk? Ik dacht eerst dat van google, maar die geeft steeds fout aan, terwijl ik wel op google account ingelogd heb. En ik héb een account op youtube
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wel.. Google en Youtube zijn beide zonder wachtwoord te gebruiken. Op een Android telefoon ook, maar dan kun je ook geen apps uit de store halen, en je hebt geen Gmail (ook Google). Wat je zegt klopt: Google is eigenaar van Youtube. Ooit was dat niet zo, dus als je oud genoeg bent zou je een apart Youtube account kunnen hebben (gehad?). Dan ben je nog net geen oude rot, maar wel al jaren actief op YT.. Maar je kunt ook twee Google accounts hebben, eerst 1 gemaakt voor alleen Youtube, en later een andere, misschien bijna gelijke. Controleer de gebruikersnaam eens, en let op hoofdletters enz. Niet zelden de oorzaak van zulke mysteries. Dat wisselende (kwaliteit WiFi verbinding bedoel je denk ik?) kan aan van alles liggen, o.a. veel Wifi gebruik dichtbij. Maar bijna alle draadloze verbindingen die ik meegemaakt heb, moesten/moeten regelmatig een verse start hebben. Soms alleen voor mijn telefoon (ook Android, Motorola) terwijl de laptop nergens last van heeft. Hoe en waarom? Joost mag het weten. Soms heb je alleen last van een foutje met een chip van de ene fabrikant, en niet van andere merken. Net erfelijke foutjes die recessief zijn.

Antwoorden (1)

Hm... dat van die Wifi frequenties, daar kom ik niet achter. De ene site geeft alleen 2,4 GHz voor het model&merk, de andere 2,4 EN 5 GHz. Wat ik ook vond was iemand die ook WiFi problemen had met hetzelfde type telefoon, en daar lag het aan de router-instelling. Was althans zijn conclusie, er is maar 1 deelnemer in het topic: die Huawei eigenaar. Misschien is bij jou zijn oplossing van toepassing?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
O, er is toch nog een deelnemer: een moderator van Tweakers. Die gaf de juiste richting aan het zoeken. Nederlandstalig forum, en nog een deskundige & behulpzame moderator ook. Wat wil je nog meer?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je ik zal het zeker proberen!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarom reset van je router vaak helpt (uit- en weer aanzetten), is wsch omdat het 'kanaal' (frequentie) dan opnieuw gekozen wordt. Het is dan druk geworden, en kanalen overlappen een beetje waardoor het dataverkeer van het ene kanaal het andere gaat hinderen. Je router of access-point'ziet' dat bij het opstarten, en kiest een kanaal wat verder weg op de frequentie-schaal. Waarom dat niet continu gebeurt.. misschien doen duurdere of modernere routers dat wel.