Kan ik een grotere micro-sd kaart in mijn telefoon plaatsen?

Ik heb momenteel een 64 GB micro-sd kaart die voornamelijk vol staat met muziek. Ik wil deze micro-sd kaart uitbreiden met (het liefst een zo groot mogelijke micro-sd kaart). Volgens de specs kan de telefoon (een Microsoft Lumia 640 LTE) maximaal 128 GB aan. Met een ander toestel die een limiet van 16 GB extra geheugen had kon ik echter wel een 64 GB kaart zonder problemen gebruiken. Ik vraag mij nu dus af, zou ik een 200 GB kaart in mijn telefoon kunnen plaatsen of gaat dit niet werken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
3.9K

Antwoorden (1)

Bij toeval wilde ik pasgeleden zo'n kaart hebben in mijn modem met usb stick als algemene opslag. Als een netwerkschijf.

Er is verschil tussen die kaarten die door de grote bepaald wordt. Zie de bron hieronder. Ik had een SDHC kaartlezer ipv een SDHX met een kaartje van 128 GB. Er kon wel iets toen ik mijn al bestaande dingen erop wilde zetten en partitioneren. Ook wat schrijven betreft maar het werd allemaal snel ellendig. Onder andere de melding ''slechte schijf'' van mijn normale partitieprogramma. Ik kon niet eens partitioneren en formatteren. Het schrijven ging heel heel langzaam. Toen ik gepartitioneerd en geformatteerd had met het programma in de 2e bron.

Ook eerdere ervaringen weleens: het ziet ernaar uit dat de zaak instabiel kan worden als je je niet houd aan de informatie bij die dingen. Bijvoorbeeld een hele partitie kwijtraken. Allemaal lastige ellende.

Die tweede bron link vond ik trouwens wel interessant omdat het een officieel iets is dat zegt dat SD kaarten zoals dat programma daar te downloaden geformatteerd moeten worden. En een waarschuwing over Windows. Of uiteindelijk sommige versies misschien. Of voor een bepaalde update.

Uiteindelijk zal de fabrikant van de telefoon het wel weten of dat risico te nemen is. Of dat er een firmwareupdate is. Of een gebruikersforum. Die fora zijn vaak wereldwijd. Kan zijn dat je echt je doppelganger tegenkomt wat deze vraag betreft. En dat er al een heel onderwerp over gemaakt is. Of niet. Dan zou jij dat kunnen doen.

Met dat soort dingen is het volgens mij het beste om niet teveel haast te hebben en rust te nemen in hoe het nu is en er een gezellige zaak van te maken zoiets eerst uit te zoeken. Wanneer gelegenheid.

Toegevoegd na 7 minuten:
De links hier worden omgedraaid weergegeven. ook als ik ze omwissel. Dit is de eerste: http://www.interngeheugen.com/h577-verschillen-tussen-sd-sdhc-sdxc.html

En dit de tweede: https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik vind het te ver gaan dat dat soort dingen allemaal zo lastig werken. Dit of andere dingen zou volgens mij beter moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zowel mijn telefoon als mijn laptop werken tot nog toe probleemloos met grote SDXC-kaarten...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is nou het antwoord op de vraag? Hint het kan enkel JA of NEE zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien een protest opbouwen dat werkt met iedereen. Bij de volgende telefoon weer hetzelfde probleem. Maar dat is ook weer zoiets. Geen weg lijkt wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Mrtomaat Dat hangt ervan af. Dat soort dingen zijn gewoon vervelend. Misschien als helemaal begrepen wat het is zal het misschien wel gaan. Maar het is net peper op een gevoelig plekje. Lekker handig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of dat kan het zijn. Vooral als het allemaal zo onbekend is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik googelde het ding even voor de lol BAM bovenaan (valt mee) in deze draad lijken ze eruit te komen. http://forums.windowscentral.com/microsoft-lumia-640/356823-microsd-card-compatibility.html