Welke gevolgen ( financieel/fiscaal) kan je verwachten als 2 mensen in de WAO (WIA) bv 6 maanden een (koop) huis delen?

Situatie:

A krijgt volle uitkering WAO, heeft koopwoning en is rond de 60 jaar.
B krijgt ook dezelfde uitkering, maar met aanvullend invaliditeitspensioen, rond de 50 jaar, en moet binnenkort ("vrijwillig") zijn huurhuis verlaten. Dit ivm met flinke overlast in huis en buurt, die uiterst negatief op zijn ziekte/psyche inwerkt.

Het zal gaan gaan (ivm via soort woon-urgentie) om maximaal 6 maanden.
Het gaat om een buren/vriendendienst en onderling zijn er duidelijke afspraken gemaakt over de meerkosten van gas/licht/elektra en gemeentelijk heffingen zoals waterschap etc. Verder is er geen sprake van onderverhuur.

Tussentijds zal B soms bij mij ook logeren, zodra A al afspraken heeft lopen en extra loge's krijgt, of even weer "alleen wil zijn".
B mag omdat ik enkel een bijstandsuitkering heb, maximaal zonder gevolgen voor mijn uitkering, hier 3 maanden 'inwonen' onder "vakje crisisopvang, of proef-samenwoning".
Maar hier is een post-of tijdelijk woonadres niet mogelijk.

Wat is er aan 'nadeel' te verwachten ivm zaken als bv zorgtoeslag, fiscaal, en de tal van andere wet-en regelgeving?

Het gaat hier niet dus om een postadres, maar wel een geldig WOONadres ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

misschien kan het juridisch loket je verder helpen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100