Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is zwart werken voornamelijk iets Nederlands/Europees?

Ik vraag me af of er in bijvoorbeeld armere landen ook controles of sancties voor zijn.

Als voorbeeld de taxichauffeurs in Egypte, zouden die belasting betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
891

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zwart werken is van alle landen en regios, De formele controle gebeurt ook overal. In de praktijk echter, worden de controles afgekocht. In veel landen is dit hel normaal, omdat de reguliere salarissen laag zijn, moet er geld bij.En dat geld wat er bij komt, komt via de zwarte markt en/of smeergeld.

Smeergeld klinkt is onze oren heel erg. Maar zie het als een fooi in een restaurant, maar dan naar de agent di een oogje toe knijpt.

Zie bijgevoegd plaatje. Roder = mensen hebben meer het gevoel dat officials corrupt zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe meer controle er in een land mogelijk is, des te minder kan er zwart worden gewerkt.
Wij hebben bv een burgerservicenummer en onze financiele administratie kan zomaar worden gecontroleerd.

Zwartwerken wordt in Nederland gecriminaliseerd, zodat onze gewetens er zelfs naar worden gevormd.

Gelukkig kan er in de klussensfeer nog veel, anders konden veel mensen het arbeidsloon niet betalen.

Nederland is een heel erg zelf-controlerend land. Ik verwacht dat in landen waar dat minder is, meer zwart wordt gewerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding