Hoe noem je het als je een document met tegenzin moet tekenen?

Dus je moet een officieel document tekenen maar je bent het er niet mee eens. Hier is een juridische naam voor. Hoe noem je dit ook al weer?

een jaar geleden
in: Wetgeving
9.1K
LeonardN
een jaar geleden
Tekenen onder druk? https://www.nvj.nl/nieuws/mag-mijn-werkgever-mij-onder-druk-laten-tekenen-0
Antoni
een jaar geleden
@SnakeEye, zoek je een Nederlandse of een Latijnse term? In de rechtspraak zijn er namelijk nogal wat officiële Latijnse termen.
Amadea
een jaar geleden
Toch is hier in het Nederlands geen andere term voor te vinden dan "onder protest ondertekenen", dus het zijn onterechte negatieve duimen op het antwoord van escape.
aidan
een jaar geleden
Tekenen voor gezien maar niet voor akkoord er bij zetten. Dus tekenen onder protest.

Antwoorden (2)

Dan schrijf je onder je handtekening:
"Onder protest en onder voorbehoud van alle rechten".
De juridische waarde van zo een zin is het onderwerp van discussie, maar het is in elk geval beter dan klakkeloos tekenen.
Voor alle duidelijkheid: Dat noem je dus "onder protest ondertekenen".
Toegevoegd op 28 juni 2022 12:02: tekst
escape
een jaar geleden
SnakeEye
een jaar geleden
KeesWim misschien heb jij de antwoord op de vraag dan?
Als je het moet tekenen (met de nadruk op moet), dan is dat 'ondertekenen onder dwang'.
een jaar geleden