Kan ik in de problemen komen als ik achterop een scooter bij iemand zonder rijbewijs zit?

een jaar geleden
in: Wetgeving
4.9K
TurfGraver
een jaar geleden
Ja, want die persoon kan mogelijk slecht rijden.
Verder, als er iets gebeurd is deze persoon niet verzekerd dus eventueel schade wat jij kan ondervinden wordt moeilijk te verhalen.
Inekez1
een jaar geleden
Jaren geleden in Nijmegen: 2 jongens op scooter reden een voetganger aan. Voetganger is overleden. Bestuurder van scooter hield bij hoog en laag vol dat niet hij maar de andere persoon had gereden. Er was uiteindelijk geen bewijs wie van de 2 had gereden, want bij het ongeval zijn beide heren van de scooter gevallen. Uiteindelijk kregen ze allebei een flinke celstraf. Dus als jij achterop zit en je vriend doet iets stoms en gaat vervolgens zeggen dat jij de bestuurder was, dan heb je wel behoorlijke problemen! Los van inderdaad het risico op ongeval en het feit dat jullie niet zijn verzekerd.

Antwoorden (1)

Ja, die gene is niet verzekerd. Mocht jij door zijn schuld invalide raken en een schadevergoeding van die gene nodig hebben, dan is er geen verzekering die die claim dekt. Het waarborgfonds is ook geen vetpot. Wellicht zul je dan van een kale kip moeten plukken....
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden