Kan ik een club aansprakelijk stellen als ik door hun deurbeleid niet meer binnen mag om mijn eigendommen te bewaken?

Afgelopen zondag was mijn vriendin uit in Amsterdam met haar werk. Toen ze in de club stond, greep ineens een man haar zonnebril en rende naar buiten. Zij in de achtervolging, aardig wild om zich door de mensenmassa te banen. Eenmaal buiten geeft de man de zonnebril terug, maar is haar telefoon ineens verdwenen uit haar achterzak.. Toen ze terug naar binnen wilde, werd haar de toegang ontzegd omdat ze zo ‘ruig’ naar buiten kwamen gerend. Ook na het uitleggen van de situatie moest ze wachten tot de club ging sluiten (3u later). Ze heeft inmiddels aangifte gedaan van diefstal. Mijn vraag is dan: Heeft het op een of andere manier zin om een punt te maken van het feit dat de club heeft nagelaten iemand te helpen die daar dringend behoefte aan heeft? (Toegang weigeren tijdens misschien wel cruciale tijd om de telefoon te vinden)
Hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven!

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
tinus1969
een jaar geleden
In de praktijk niet; dit is zo’n moerassige situatie (ook je vriendin was fout, of iig vonden de portiers dat) dat je niet verder komt.

Antwoorden (1)

De portiers bewaken de toegang tot prive-eigendom (de club) Al is dit inderdaad ongastvrij, zij hoeven (behoudens discriminatie) niet iedereen binnen te laten.

Net zomin als dat jij iedereen in je huis binnen hoeft te laten die dat wil.

Er valt dus weinig te claimen. Althans bij niet de club. Wel bij de dief van de telefoon.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden