Als jij in de lucht springt, ben jij dan in niemandsland?

Als jij in het luchtruim zit, dan ben jij ook niet in het land waarover jij vliegt. Bovendien kom jij niet in contact met de bodem. Vandaar deze vraag.

2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K
tinus1969
2 jaar geleden
Dit is een bekend misverstand, maar ls je in het luchtruim bent, ben je nog steeds in het land waar je over vliegt.
SentWierda
2 jaar geleden
Als je ergens bent is er geen verschil tussen liggen, zitten, staan, lopen, klimmen en springen.
nul1
2 jaar geleden
Hoe hoog spring jij?
gast111251
2 jaar geleden
Nul1, één meter hoog

Antwoorden (1)

Nee, dan ben je in het luchtruim van het land waarin je springt.

Luchtruim is de term die algemeen gebruikt wordt om de ruimte boven het aardoppervlak aan te geven waarin luchtverkeer kan plaatsvinden. In feite is dit zowat alles tot en met de stratosfeer, dat wil zeggen tot een hoogte van ongeveer 50 km. Dit luchtruim is internationaal gereguleerd op basis van geldende voorschriften uitgevaardigd door de ICAO, de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart.
Daarenboven bepaalt de overheid van ieder land afzonderlijk hoe deze in het eigen luchtruim worden ingevuld.
SimonV