Kan de zoon van mijn vriendin,uit Turkije, hier werken in de wintermaanden?

De zoon van mijn vriendin die in Turkije woont, is sinds enkele jaren banketbakker, (en een hele goede).
Hij is toen hij van school kwam meteen aangenomen bij een Hotel, en heeft daar een vaste aanstelling gekregen, maar Turkije, en de toeristensector heeft natuurlijk ook door de corona een opduvel gekregen, eerst was het hotel anderhalf jaar dicht, en nu eindigt het seizoen.
Dus zit hij weer thuis, is het mogelijk dat hij, tot het begin van het nwe seizoen, bij ons logeert en bij Nederlandse banketbakkers gaat werken, en zo meteen wat bijleert, of mag hij hier niet werken?

2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Antwoorden (2)

Wellicht kan hij een verblijfsvergunning als praktikant krijgen. Dit zijn de voorwaarden:
• U gaat bij een Nederlands bedrijf werken om ervaring op te doen voor het uitoefenen van uw functie in uw land van herkomst.
• U hebt een praktikantenovereenkomst.
• U hebt een leerplan.
• U hebt een terugkeerverklaring.
• Het Nederlandse bedrijf staat ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel (als dit is vereist op grond van de Handelsregisterwet 2007).
• Uw werkgever verklaart dat hij of zij uw referent is.
Zie verder:
https://ind.nl/werk/werken-in-Nederland/Paginas/Stage-of-werkervaring.aspx
Toegevoegd op 23 november 2021 09:16: bron
SimonV
2 jaar geleden
De zoon van je vriendin kan hier niet zomaar komen werken. Hij heeft een werkvergunning nodig. En ik vermoed dat hij niet aan de voorwaarden voldoet.
tinus1969