Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om in Nederland te werken met een toeristenvisum?

Mijn vriend wilt vanuit India naar Nederland komen voor 90 dagen met een toeristenvisum. Hij wilt ons land verkennen, maar hij wilt ook graag bij mij zijn.

Echter gaat mijn leven helaas ook door en kan ik op dit moment geen 3 maanden vrij veroorloven. Hij wil graag niet alleen “thuiszitten” of blijven reizen, maar ook graag wat bijverdienen als dit mogelijk is. Ook wilt hij graag zijn Nederlands verbeteren (ik heb hem lessen gegeven en hij beheerst de basis). Verder spreekt hij ook vloeiend Engels.

Weet iemand of er hiervoor enige mogelijkheden zijn?

Uiteindelijk is ons doel ook om samen te kijken wat de mogelijkheden zijn om te blijven (samen)wonen in Nederland. Hier moeten we ons nog in gaan verdiepen. Tips hiervoor zijn ook welkom. Soms zien we door de bomen het bos niet meer als we gaan zoeken op het internet.

2 jaar geleden
in: Wetgeving
974

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet. Toch gaan werken met een toeristenvisum kan ook leiden tot onmiddellijke uitzetting, en is een goede manier om de kans op een permanente verblijfsvergunning te verknallen.
(Lees meer...)
tinus1969
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding