Is deze verkeersboete wel rechtsgeldig?

Goededag allemaal, ik heb een snelheidsboete binnengekregen en vraag me af of deze wel rechtsgeldig is of dat er een foutje is gemaakt. Op de foto is een skoda en een polo te zien. De polo ben ik. Mijn kenteken is op de eerste foto niet zichtbaar maar op de 2de wel. Nu staat er alleen bij de foto altijd de kenteken vergroot rechts onderin de hoek zodat je duidelijk kan zien of het jouw kenteken is of niet. Bij beide foto's staat mijn kenteken daar niet maar staat die van de skoda er. Is deze boete dan rechtsgeldig of zou deze misschien voor de skoda zijn?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
MarBet
2 jaar geleden
Misschien moet je even de kentekens onzichtbaar maken. Ik zou het niet zo leuk vinden als dit mijn kenteken zou zijn en deze foto hier gedeeld werd en is voor het antwoord op de vraag niet nodig...

Antwoorden (1)

Volgens de site in de bron worden rijstroken van links naar rechts geteld. RD betekent de rijstrook Recht Door. RD1 is dus de linker rijstrook voor rechtdoor, RD2 is de rechter rijstrook voor rechtdoor.
Omdat deze flitsfoto over de rechter rijstrook voor rechtdoor gaat en omdat het kenteken van de Skoda wordt uitgelicht, gaat deze foto dus niet over jou. Ik denk dat bezwaar maken dus best kans van slagen heeft.
Overigens denk ik dat er ook foto's van jouw overtreding zijn, maar dat die door een fout niet aan jou gekoppeld zijn.
bamibal