in welke landen zijn er geen coronaregels voor toeristen uit nederland (en rest v/d wereld)?

zijn er landen waarnaar je deze zomer op vakantie kunt gaan vanuit NL (en de rest van de wereld) waar er geen/bijna geen coronaregels gelden zoals:
verplicht gevaccineerd zijn, verplicht in quarantaine, negatieve test tonen, mondkapjes dragen binnen/buiten.
zo ja, welke zijn dit?
of de mogelijkheid om ipv een negatieve test een 'herstelbewijs' aan te leveren als je al covid19 hebt gehad

2 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
LeonardN
2 jaar geleden
https://edition.cnn.com/travel/article/mexico-travel-covid-19/index.html
https://www.tripsguard.com/destination/mexico/ Mexico heeft weinig regels om binnen te komen ivm corona zoals testen/vaccinatie/quarantaine. Wel een medische vragenlijst die je in moet vullen en een temperatuurcheck.
In sommige staten hoef je ook geen mondkapje op.
tinus1969
2 jaar geleden
Corona is inmiddels overal, regels dus ook.

Antwoorden (1)

Duitsland is per 1 juli 2021 het enige land dat over land vanuit Nederland vrij toegankelijk is. Wel gelden in de deelstaten verschillende coronabepalingen. Voor vliegreizen geldt een testverplichting.
Drie Europese landen zijn groen. Daar gelden geen bijzondere veiligheidsrisico's i.v.m. corona: IJsland, Polen en Roemenië.
Vrijwel alle Europese gelden hebben de code geel: vakantiereizen mogelijk, let op risico's. O.a. Duitsland, België, Frankrijk.
Code oranje: Spanje, Groot-Brittannië en Noorwegen. Alleen toegankelijk voor noodzakelijke reizen.
Portugal is voor een gedeelte oranje: Lissabon. De kans is groot dat geheel Portugal oranje wordt. Meer dan de helft van de Nederlanders die eind juni in het buitenland met corona besmet raakten, kwamen uit Portugal en Spanje. Veelal was sprake van de deltavariant.
Toegevoegd op 01 juli 2021 08:48: tekst