Is het nog zinvol om een klacht tegen supermarkt in te dienen omdat personeel geen mondkapje draagt?

Ik de supermarkten zijn een aantal medewerkers die lak hebben aan de wet, is het zinvol om nog even snel een klacht tegen ze in te dienen?

2 jaar geleden
1.9K
paulus811
2 jaar geleden
En wat wil je daarmee bereiken? Dat ze nog even een flinke straf krijgen twee dagen voordat het wordt afgeschaft? Denk je eens in hoe benauwd het is om de hele dag met zo'n ding te moeten werken. Vind de gedachte alleen al erg flauw.
Amadea
2 jaar geleden
Nee. Want een mondkapje geeft slechts schijnveiligheid. Ik vind het kwalijker dat er veel kassamedewerkers zijn die jou wisselgeld in de hand willen geven. Handcontact geeft grote kans op virusoverdracht. Tegen die jongelui zeg ik consequent dat ze het neer kunnen leggen.
gvrox
2 jaar geleden
Goh, wat vreemd dat men niet het advies gaf om contactloos of met PIN te betalen...
Pieterke
2 jaar geleden
Ik vind de vraag nogal vreemd omdat, als je nu een klacht in zou dienen, die toch niet voor volgende week behandeld zou worden. En dan is het niet meer verplicht een mondkapje te dragen en zou je klacht toch nergens toe leiden. Bovendien had je die klacht al veel eerder moeten indienen, nl aan het begin van de mondkapjes plicht, waarvan het nut overigens zeer twijfelachtig is. En heb jij je zelf altijd aan de voorschriften gehouden?
tinus1969
2 jaar geleden
Misschien moet je je afvragen waarom je ke zo ergert aan het supermarkt personeel. Dit is bepaald niet je eerste vraag over zulke ergernissen. Erger je je ook zo op andere plekken, zoals je werk?
nounka
2 jaar geleden
Ik kan moeilijk geloven dat er een supermarkt is waar er geen mondkapjes worden gedragen en de mensen niet onmiddellijk gaan klagen.
Verder ben ik het wel eens met de opmerking over de timing. Dat had je echt eerder moeten doen want overmorgen moet het niet meer.
HannekeJanssen
2 jaar geleden
@Nounka: ik klaag niet meer, want het helpt toch niet.... Als personeel al een mondkapje omdoet na een klacht, doen ze het weer af zodra je de andere kant opkijkt. In supermarkten is het na morgen niet meer verplicht er een te dragen, maar in het OV is het nog wel verplicht, maar wordt niet meer gehandhaafd door conducteurs etc. Ik denk dat er geen beginnen meer aan is, er zijn teveel mensen die zich niet meer houden aan de regels...
popeye
2 jaar geleden
@HannekeJanssen ik heb het idee dat men alleen handhaafd als het een niet al te moeilijk klusje is, zoals verkeers controles, ticket controles, controles voor milieu zaken, maar op het moment dat ze iets moeten handhaven wat gevoeliger ligt, beginnen ze er bijna niet aan. Supermarkten die vinden dat ze geen verantwoordelijkheden hoeven te nemen als men zich niet aan de corona huis regels hield, mogen ze gewoon door gaan met winkelen.

Antwoorden (2)

Dat dient geen enkel doel meer omdat aanstaande zaterdag de "mondkapjesplicht" wordt afgeschaft.

Als je het had willen doen, had je het moeten doen toen de verplichting werd ingevoerd.
2 jaar geleden
Om met Herman Finkers te spreken "Het heeft geen nut maar wel zin"
d.w.z. als je er beter door voelt moet je het zeker doen.