Wordt mijn beveiligingspas ingenomen na rijden over de vluchtstrook?

Ik reed met twee banden een paar centimeter over de lijn op de vluchtstrook en een lid van de KMar vond dat genoeg reden om een boete daarvoor te geven. Dit wordt gezien als een misdrijf en ik laat het nu voorkomen bij de kantonrechter.

3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
SimonV
3 jaar geleden
Zou kunnen, hoeft niet:
https://www.buijslegal.nl/2017/05/29/een-strafbeschikking-en-de-gevolgen-voor-de-beveiligingspas/
https://www.denieuwebeveiliger.nl/strafbeschikking-en-gevolgen-voor-de-beveiligingspas/

Antwoorden (1)

Hoezo een beveiligingspas?
Zit je in de beveiliging dan?
Dat heeft er niets mee te maken.
Je bent inderdaad strafbaar met over de lijnen rijden, of het nou per ongeluk is of afgeleid door je audio of TomTom instellen en erger nog ...appen achter het stuur, ik zie het dagelijks.
Buiten noodzaak rijden over de vluchtstrook of vluchthaven gaat via het Openbaar Ministerie oftewel OM
Misschien nooit gehoord dat mensen of auto, vrachtwagen etc.. met pech aangereden of erger nog dood gereden worden?
Daarom is deze strafbepaling...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik heb dat van dichtbij gezien. Door onoplettendheid van een bestuurder werd een man doodgereden die met een lekke band op de vluchtstrook stond. Ik weet niet wat de reden geweest is voor vraagsteller om over de lijn te gaan, echter een ider weet dat dit niet de bedoeling is. Of het de beveiligerspas gaat kosten hangt van een aantal zaken af. Dat is zo niet te zeggen. Het kan wel, maar hoeft niet.