Kunnen relschoppers gevangenisstraf krijgen?

Kunnen de relschoppers (van o.a. plunderingen in de Primera, Jumbo etc.) gevangenisstraf krijgen? Of komen zij weg met enkel een taakstraf of een torenhoge boete, al dan niet betaald door de ouders (indien minderjarig)?

3 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Coronarelschoppers worden extra streng gestraft. Taakstraffen en boetes zijn niet voldoende. Gevangenisstraffen worden vaak opgelegd. maar ook: preventief beslag leggen op het loon, de auto en andere bezittingen van de verdachten. Of het preventief beslag leggen op loon, auto en bezittingen van ouders van minderjarige verdachten.
De door de dader veroorzaakte schade wordt op hem verhaald. zoals bijvoorbeeld de vernielde band van het waterkanon in Eindhoven: 2500 euro..
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn al gevangenisstraffen boetes en schadevergoedingen te betalen uitgedeeld de langste is volgens mij 8 maanden en 10.000 euro.
ronron1212