Hebben we recht op een schadevergoeding als avondklok daadwerkelijk word afgeschaft?

Als daadwerkelijk avondklok word afgeschaft en onze rechten dus zijn geschonden, hebben we dan recht op een vergoeding?

3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
paulus811
3 jaar geleden
En wie gaat die vergoeding betalen denk je?
jodyenboyke
3 jaar geleden
Welke schade heb je dan opgelopen? Volgens mij hou je geld over als je niet weg kan....
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Op basis van wederrechtelijke vrijheidsberoving? Jammer voor de mensen die een hond hebben. Die piesen naast het potje ;-) We zouden die vergoeding uiteindelijk zelf weer moeten betalen. Het is gemeenschapsgeld.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Al zou er een vergoeding zijn... waar komt dat geld vandaan denk je? Je betaalt letterlijk je eigen vergoeding dan.
paulus811
3 jaar geleden
@popeye, geniet er lekker van, maar ook op een wajong uitkering wordt belasting ingehouden.

Antwoorden (1)

Nee. Van recht op een schadevergoeding kan sprake zijn als kan worden aangetoond dat schade is geleden en wanneer de invoering onrechtmatig is geweest.
De avondklok is ingevoerd nadat een meerderheid van de Tweede Kamer daar voor heeft gestemd.
De avondklok is ook in de omringende landen van kracht of van kracht geweest - in die zin is het een gebruikelijke maatregel en neemt Nederland in de EU geen uitzonderingspositie in.