Wanneer hoor ik wie de verdachte is?

Als ik aangifte heb gedaan en er wordt een onderzoek gestart, wanneer krijg ik dan te horen wie de verdachte is? Krijg ik het ook te weten als de zaak verder geseponeerd wordt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
SentWierda
3 jaar geleden
Je bedoelt, neem ik aan, dat je weet wie de verdachte is.
Als je geen enkel vermoeden hebt wie de verdachte kan zijn, hoe kun je dan verwachten dat je dat (snel) te horen krijgt van de politie?
Amadea
3 jaar geleden
Het lijkt mij dat een slachtoffer nooit op de hoogte zal worden gebracht van de naam van de dader. Want dan zou kunnen gebeuren dat er een hetze ontstaat tegen de familie van de dader en dat moet natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb aangifte gedaan en er word nu onderzoek gedaan naar de dader. Als er een strafzaak komt dan krijg ik hem toch te zien? Krijg ik dan vooraf nog te horen wie hij is?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dader is nog onbekend en dat gaat de politie nu aan het onderzoeken

Antwoorden (1)

De naam van de verdachte zul je niet horen; hij/zij is immers verdachte en (nog) geen dader