Een bekeuring voor de mondkapjesplicht: welke feitcode is dat?

Als de boa of politie je bekeurt.
In Hilvertshof daar gebeurde het. Overdekt maar niet in een winkel

3 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Ja en wat wil je daarmee zeggen niet in een winkel dat je dan wel alles mag?
Thecis
3 jaar geleden
Het Hilversthof is een overdekt winkelcentrum in het centrum van Hilversum. Het is gewoon een openbare binnenruimte. Dus mondkapje.

Antwoorden (2)

De BOA’s zijn bevoegd om op te treden op het overtreden van de noodverordening op basis van Artikel 443 Wetboek van Strafrecht:
Dit feit kan worden weggeschreven met de feitcode D526. Je zult daarom voor elke overtreding en proces-verbaal of ambtelijk verslag moeten maken. Zorg voor een format die van toepassing is voor jouw gemeente.
ronron1212
3 jaar geleden
Dit is op basis van de APV, Artikel 443 WVS, feutcode D526 (handelen in strijd met algemeen voor schrift van politie in buitengewone omstandigheden uitgevaardigd) en erbij zeggende dat een overdekt winkelcentrum ook een publieke ruimte is, is daar momenteel ook (op basis van de noodwet) een mondkapje verplicht.
feutcode = feitcode natuurlijk
Toegevoegd op 13 januari 2021 14:49: tekst