Kan je een boete krijgen als je door rood rijdt, maar er geen flitspaal of agent aanwezig is?

3 jaar geleden
in: Wetgeving
5.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Hoe moeten ze dan weten dat je door roid rijdt?
Thecis
3 jaar geleden
Wacht dacht je van een boa?
Of een gewone camera...
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Als er een camera staat, kan je alsnog later worden bekeurd.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee, geen kunt geen bekeuring krijgen als een geen agent, boa of flitscamera's aanwezig zijn..
- Gustavo Woltmann
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Op zich kan dit wel. Als er een handhaver van de gemeente staat dan kan deze een boete uitschrijven (dat is geen agent). De boete valt dan wel met succes aan te vechten omdat een handhaver van de gemeente hier niet voor bevoegd is.

Antwoorden (1)

Nee als er geen camera staat en geen bevoegd verbalisant of een politie auto of motor aanwezig is zal je geen bekeuring krijgen
ronron1212
3 jaar geleden
KennisDelen
3 jaar geleden
M.a.w. ja het kan dus wel!
SentWierda
3 jaar geleden
Stel dat een voetganger op het goede moment een foto maakt van rood licht en een auto die zich daar niets van aantrekt? Is dat voldoende bewijs?
En is dit wat de vraagsteller bedoelt?
TurfGraver
3 jaar geleden
Nee SentWierda. Een "Roodlicht foto" zijn twee foto's.