Kan ik de naam van een film gebruiken als design voor op mijn kleding?

Ik ben bezig met een hoodie merk, en heb al wat leukste teksten gevonden

Onbewust heb ik een mini tekst verzonnen, eenmaal gegoogled te hebben is dit dus ook de titel van een film uit 1980..

Nu vraag ik me af, mag ik dit alsnog op mijn trui zetten? Het zijn twee woorden die eigenlijk veel gebruikt worden, ik had ook geen idee dat dit een film van vroeger was.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als de titel van de film een algemene uitdrukking is, kunnen de rechthebbenden vrijwel geen aanspraak maken op een vergoeding voor het gebruik van die filmtitel. Er is bijvoorbeeld een film uit 1987 en ook een uit 2017 met de naam 'Hello Again'. Zo'n algemene uitdrukking kan je gewoon gebruiken als tekst op een kledingstuk.

Neem contact op met een merkenbureau of een octrooi- en merkenbureau, vanwege twee redenen. 1. Het merkenbureau kan jou vertellen of gebruik van deze filmtitel wel of niet is toegestaan. 2. Als het wel is toegestaan wat jij wilt, bescherm dat ook jouw merk. Leg vast dat jij het alleenrecht hebt m.b.t. kleding. Voor welke bureaus in aanmerking komen, google op "octrooi- en merkenbureaus".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100