Waar kan ik binnen- en buitenbanden van een oude fiets kwijt in de regio Noord-Brabant?

Ben zzp er in de fiets branch, en heb regelmatig grote hoeveel heden fiets banden.
Tot 1 oktober 2020 kon ik ze inleveren bij Hulle Banden Veghel. Deze is er plots mee gestopt.
En nu, je mag ze niet in de kliko deponeren want zijn milieu vervuilend zijn.
Er wordt gezegd dat het wel mag in een restafval rol container, maar dan blijft het toch hetzelfde als je ze in de kliko deponeer.
Vindt dit een moeilijk vraag waar ik geen juiste antwoord op krijg.
Wie o wie heeft het antwoord.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
tinus1969
3 jaar geleden
Bel de gemeente waar je bedrijf is gevestigd. Grote kans dat die een afvalbrengstation heeft.
TurfGraver
3 jaar geleden
Kliko is een bak.
Waar deze voor gebruikt wordt kan verschillen.
Als het voor restafval is mag het daarin.
Abcde
3 jaar geleden
Je kunt contact opnemen met de hoge school voor de kunsten in Tilburg. Veel kunstenaars maken gebruik van afval om daar iets van te nieuws van te maken. Misschien staan zij hier voor open en willen zij je banden hebben. Er is ook een kansje dat zij een kunstenaar weten in de buurt die hiermee werkt.
https://fontys.nl/Over-Fontys/Fontys-Hogeschool-voor-de-Kunsten/Contact.htm

Antwoorden (1)

Banden (met of zonder velg) mogen niet bij het huisvuil of grofvuil worden gezet. Banden zijn recyclebaar; het storten van banden is wettelijk verboden. Je oude banden inleveren kan op verschillende manieren:
- Inleveren bij een garage of bandenservicebedrijf;
- Inleveren bij het milieudepot of milieustation van de gemeente;
- Direct bij vervanging mee laten nemen door Bandenthuis.nl.

Iedere gemeente in Nederland heeft een milieudepot of milieustation waar gebruikte banden worden ingenomen. Je dient de banden in te leveren zonder velgen en vrij van afval. Iedere gemeente heeft eigen regels, bijv. voor het maximum aantal banden dat je mag inleveren. Neem voor meer informatie contact op met de gemeente waarin je woont.