Hoe kan ik mijn achternaam veranderen?

Ik wil mijn achternaam veranderen. Zou dan kunnen? van mijn vaders kant naar mijn moeders kant (achternaam)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Dit moet je regelen bij de Dienst Justis van het ministerie van Justitie en Veiligheid. Je moet hiervoor een aantal documenten inleveren. Hier https://www.justis.nl/producten/naamswijziging/achternaam-meerderjarige-wijzigen/index.aspx vind je daarover meer informatie, alsook in de brochure https://www.justis.nl/binaries/Brochure%20naamswijziging%20-%20juli%202020_tcm34-439791.pdf. Welke situatie specifiek op jou van toepassing is, zal je zelf moeten bepalen aan de hand van de mogelijkheden die op de website zijn genoemd.

De kosten ervoor zijn volgens de brochure € 835,-.
Antoni
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Aanvulling: De voorwaarden voor achternaam verandering zijn nogal streng en de kans is dus aanwezig dat je niet aan die voorwaarden voldoet.
Antoni
3 jaar geleden
@tinus1969, dank voor de nuttige aanvulling!