Mag een groothandel alcohol verkopen aan een minderjarige?

Ik ben 16 jaar, heb mijn eigen bedrijf en sta sinds kort ingeschreven bij de kamer van koophandel. Ik ben in het bezit van een pas van de sligro, maar mijn ouders niet. Als ik boodschappen voor mijn ouders wil halen, mag ik dan als minderjarige alcoholistische dranken kopen bij een groothandel? Want mijn ouders kunnen niet naar binnen hier.
Dit lijkt me niet logisch, maar ik heb hier niks over kunnen vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee je mag als minder jarige geen drank kopen.

Jij stelt letterlijk: "Mag een groothandel alcohol verkopen aan een minderjarige?" NEEN, geen enkele handelaar (geen groothandelaar en geen detailhandelaar) mag alcoholische dranken verkopen aan minderjarigen. Dat is de wettelijke verantwoordelijkheid van de handelaar en NIET van de minderjarige. De handelaar zou dus duidelijk in overtreding zijn. "Het verkopen van alcohol aan jongeren onder de 18 jaar is strafbaar. Net als het verkopen van alcohol aan personen waarbij het duidelijk is dat zij de drank doorgeven aan minderjarigen. Verkopers riskeren een boete wanneer ze dit toch doen."

Bronnen:
https://alliantieleeftijdsgrens.nl/wetgeving/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100