Wat kun je doen wanneer een bedrijf zonder machtiging geld van je rekening schrijft?

Ik bankier niet online. Het bedrijf wil het niet terugstorten. De bank zegt dat ik op moet draaien voor de kosten van een onderzoek. Klopt dat?

Toegevoegd op 21 september 2020 20:25: omschrijving

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je online bankiert kun je zelf storneren , binnen een bepaalde tijd terugboeken. Bel de klantenservice als je niet weet hoe. Of ga naar een bankkantoor en neem id kaart + bankpas mee en regel het daar. ... N.B. Door je toevoeging is mijn antwoord op het eerste gezicht niet juist. Mijn tweede suggestie naar de bank toe te gaan en daar storneren te regelen klopt nog steeds. Binnen een bepaalde tijd kan en mag je storneren. Er hoeft niets onderzocht te worden, dat is flauwekul. Geen enkel bedrijf mag zonder toestemming geld incasseren van jouw rekening. Zelf de factuur , een kopie daarvan , opvragen bij dit bedrijf is de eerste stap. Of het klopt of er komt geen factuur en dan overleg met de bank of een onderzoek zin heeft -ligt ook aan het bedrag- en wat de kans van slagen is. Succes!

Toegevoegd op 22 september 2020 07:04: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100