Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In de statuten staat geen bestemming; waar gaat het geld van een stichting bij opheffing dan naartoe?

Op internet lees ik dat men bij opheffing van een stichting in de statuten moet nagaan waar het overgebleven geld naartoe moet gaan. Het mag niet zo maar worden overgemaakt aan de bestuursleden. Als er echter geen bestemming staat vermeld in de statuten, waar gaat dan het geld van een stichting naartoe als deze wordt opgeheven? Wat is hierover in de wet vermeld?

Antoni
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Deze situatie komt nooit voor: bij oprichting van een stichting is het volgens de wet verplicht om aan te geven waar een eventueel overschot bij ontbinding naartoe gaat óf op welke manier wordt vastgesteld waar dit naartoe gaat.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden
erotisi
3 jaar geleden
wat zou worden bedoeld met 'op welke manier wordt vastgesteld waar dit naartoe gaat'?
LeonardN
3 jaar geleden
@erotisi Ik stel me iets voor als:
"Bij opheffing van de stichting moet er nog eenmaal een vergadering/stemming plaatsvinden met alle leden en bestuursleden en dan wordt bekeken wat met het geld gedaan wordt".

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding