Kan je bij Defensie werken als je vader (in 2003) een strafblad heeft gekregen?

Mijn vader heeft in 2003 wegens misbruik een een taakstraf (200 uur) + een strafblad gekregen, nu ben ik benieuwd of dit een belemmering is voor mijn sollicitatie bij defensie (ik wil bij luchtmobiel)

Weet jij het antwoord?

/2500

Een veiligheidsonderzoek van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst bestaat uit verschillende stappen: Het veiligheidsonderzoek begint met het invullen van een vragenformulier dat u volledig en eerlijk moet invullen. De vragen gaan onder meer over uw burgerlijke staat, uw partner en familierelaties. Maar ook over uw woonplaats, financiële situatie, justitiële gegevens en persoonlijke gedragingen. Bent u ooit in aanraking gekomen met justitie, dan kunt u alsnog solliciteren bij Defensie. Het hangt namelijk van het niveau van de screening af welke periode de MIVD onderzoekt. De MIVD kijkt vooral of u voldoende integer en in alle gevallen betrouwbaar bent. Ook kijkt de MIVD naar gegevens over deelneming of steunverlening aan activiteiten die de nationale veiligheid kunnen schaden, gegevens over lidmaatschap of steunverlening aan organisaties die een gevaar vormen voor de democratische rechtsorde, en overige persoonlijke gedragingen en omstandigheden. Het strafblad van je vader zou in principe geen belemmering vormen voor je sollicitatie bij Defensie.

Bronnen:
https://www.defensie.nl/onderwerpen/milita...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100