Mag je met een pedelec helm op een bromfiets rijden?

Gezien een pedelec ook 45 km/h mag rijden, lijkt mij de verplichte helm voor deze fiets Dan ook geschikt voor de bromfiets.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Antwoorden (1)

Nee. De pedelec helm is volgens norm NTA 8776:2016 alleen voor deze doelgroep is opgesteld. Bromfietsbestuurders dienen een helm goedgekeurd volgens ECE 22.05 te dragen.
Het verschil tussen de speedpedelec-norm en de bromfietshelmnorm zit vooral in het feit dat
voor de speed pedelec-bestuurder meer luchtstromen zijn vereist. Dat leidt tot een minder stevige
constructie.
SimonV